ЗВІТ
про діяльність Запорізького регіонального центру
підвищення кваліфікації у 2024 році
Впродовж 2024 року діяльність Запорізького регіонального центру підвищення кваліфікації (далі – Центр), як закладу післядипломної освіти, була спрямована на виконання плану-графіка підвищення кваліфікації державних службовців місцевих органів виконавчої влади, посадових осіб місцевого самоврядування, посадових осіб військових адміністрацій населених пунктів та депутатів місцевих рад у Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації на 2024 рік, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 06.12.2023 № 725; реалізацію Статутних завдань закладу та Плану роботи Центру на 2024 рік, включаючи виконання додаткових завдань та окремих доручень вищих органів влади.
Впродовж 2024 року професійне навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад Запорізької області здійснювалося на підставі загальних та спеціальних програм підвищення кваліфікації, розроблених Центром та погоджених в порядку, встановленому наказом Національного агентства України з питань державної служби (далі – НАДС) від 02 листопада 2022 року № 107-22 "Про затвердження Вимог до змісту і структури програм підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 листопада
2022 року за № 1434/38770 (зі змінами). Організація навчання здійснювалася відповідно до наказу НАДС від 26 листопада 2019 року № 211-19 "Про затвердження Порядку організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02 січня 2020 року за № 5/34288 (зі змінами), та відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в Центрі, затвердженого наказом від 12.02.2020 № 14/02-18, зі змінами.
Змістове наповнення освітніх програм підвищення кваліфікації відповідало встановленому НАДС переліку пріоритетних напрямів (тем) для підвищення кваліфікації (наказ НАДС від 23.08.2023 № 133-23, зі змінами) та регіональному замовленню, сформованому з урахуванням пропозицій щодо потреб у підвищенні кваліфікації працівників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування Запорізької області. Так, програми підвищення кваліфікації системно були спрямовані на виконання понад
70 нормативних документів за тематичними напрямами, означеними відповідними органами влади для виконання на регіональному рівні, та мали за мету підвищення рівня професійних компетентностей державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та посадових осіб військових адміністрацій населених пунктів у сфері державного управління та розвитку місцевого самоврядування.
Таким чином, заклад мав за мету забезпечити компетентністно-орієнтоване підвищення кваліфікації публічних службовців регіону.
Програми підвищення кваліфікації у 2024 році мали безумовно актуальну тематику та зміст (враховували зміни в законодавстві, нові тенденції певної сфери управління, суспільні зміни), були орієнтованими на випереджувальний характер навчання та враховували взаємозв'язок з практикою державного управління та місцевого самоврядування. Більшістю програм передбачено аналіз ситуації (case-study), тематичні дискусії, практичні вправи, групова робота.
Загальна кількість актуальних програм підвищення кваліфікації (чинних впродовж 3 років), розроблених Центром, становить 104, при цьому розміщених на Порталі управління знаннями НАДС – 80. Запропоновані програми відповідають освітнім потребам учасників професійного навчання та потребам державних органів і органів місцевого самоврядування, оскільки заклад застосовує власні інструменти визначення освітніх потреб, зокрема прямої комунікації та взаємодії зі службами управління персоналом.
Центром у 2024 році розроблено, в установленому порядку погоджено / направлено на погодження з НАДС такі загальні програми підвищення кваліфікації:
1) загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації "Запобігання корупції та впровадження стандартів доброчесності на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування" (очна, дистанційна форми навчання);
2) загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації державних службовців, які займають посади державної служби категорії "Б" (не рідше одного разу на три роки) (очна, дистанційна форми навчання);
3) загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації державних службовців, які займають посади державної служби категорії "В" (не рідше одного разу на три роки) (очна, дистанційна форми навчання);
4) загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування (не рідше одного разу на три роки) (очна, дистанційна форми навчання);
5) загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації державних службовців, вперше призначених на посаду державної служби категорії "Б" (очна, дистанційна форми навчання);
6) загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації державних службовців, вперше призначених на посаду державної служби категорії "В" (очна, дистанційна форми навчання);
7) загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації "Англійська мова професійного спрямування: Public relations (PR) (Зв'язки з громадськістю)" (очна, дистанційна форми навчання);
8) загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації "Англійська мова професійного спрямування: менеджмент" (очна, дистанційна форми навчання);
9) загальна короткострокова програма "Кібербезпека: ризики, профілактика, перспективи" (очна, дистанційна форми навчання);
10) загальна короткострокова програма "Економічна безпека територіальних громад на основі спроможностей" (очна, дистанційна форми навчання);
11) загальна короткострокова програма "Співпраця з іноземними партнерами та міжнародними організаціями задля відновлення та розвитку держави" (дистанційна форми навчання);
12) загальна короткострокова програма "Молодіжна політика, заснована на підходах участі, та молодіжна робота" (очна, дистанційна форми навчання);
13) загальна короткострокова програма "Організація роботи щодо забезпечення права на доступ до публічної інформації в органах державної влади та органах місцевого самоврядування" (очна, дистанційна форми навчання);
14) загальна короткострокова програма "Застосування штучного інтелекту: функціонал та особливості" (очна, дистанційна форми навчання);
15) загальна короткострокова програма "Медіастійкість та медіаімунітет" (очна, дистанційна форми навчання);
16) загальна короткострокова програма "Ділове листування та цифровий етикет" (очна, дистанційна форми навчання);
17) загальна короткострокова програма "Підготовка інформаційних повідомлень у форматі легкого читання" (очна, дистанційна форми навчання);
18) загальна короткострокова програма "Сучасний діловий протокол та етикет" (очна, дистанційна форми навчання);
19) загальна короткострокова програма "Здійснення публічних закупівель: правові та практичні аспекти" (очна, дистанційна форми навчання);
20) загальна короткострокова програма "Європейська інтеграція України: нові виклики та перспективи" (очна, дистанційна форми навчання);
21) загальна короткострокова програма "Закон України "Про службу в органах місцевого самоврядування": новели та етапи реалізації" (очна, дистанційна форми навчання);
22) загальна короткострокова програма "Зв’язки з громадськістю та антикризові комунікації в управлінській діяльності органів публічної влади" (очна, дистанційна форми навчання);
23) загальна короткострокова програма "Діалог як дієвий спосіб запобігання та розв'язання конфліктів" (очна, дистанційна форми навчання);
24) загальна короткострокова програма "Медіація як ефективний інструмент врегулювання конфліктів" (очна, дистанційна форми навчання);
25) загальна короткострокова програма "Впровадження змін та інновацій" (очна, дистанційна форми навчання);
26) загальна короткострокова програма "Сприйняття змін та інновацій" (очна, дистанційна форми навчання);
27) загальна короткострокова програма "Запобігання корупції в публічному управлінні" (очна, дистанційна форми навчання);
28) загальна короткострокова програма "Запобігання та протидія торгівлі людьми" (очна, дистанційна форми навчання);
29) загальна короткострокова програма "Соціальна інклюзія та створення безбар'єрного простору" (очна, дистанційна форми навчання);
30) загальна короткострокова програма "Використання інструментів Microsoft Excel для оптимізації роботи публічних службовців" (очна, дистанційна форми навчання).
Також закладом розроблено та в установленому порядку погоджено із замовником навчання спеціальну короткострокову програму підвищення кваліфікації "Здійснення правотворчої діяльності на місцевому рівні" (дистанційна форма навчання).
У звітному періоді Центром реалізовано 84 програми підвищення кваліфікації, що становить 81 % від загальної кількості чинних програм, розроблених закладом. Серед реалізованих програм підвищення кваліфікації, дві програми розроблені на основі затверджених НАДС типових програм, а саме: загальна професійна (сертифікатна) програма підвищення кваліфікації "Запобігання корупції та впровадження стандартів доброчесності на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування" та загальна короткострокова програма "Організація роботи щодо забезпечення права на доступ до публічної інформації в органах державної влади та органах місцевого самоврядування".
Про охоплення освітніми послугами з підвищення кваліфікації публічних службовців регіону свідчать наведені нижче дані.
Загальні професійні (сертифікатні) програми підвищення кваліфікації реалізовано у 13 навчальних групах. Загальна кількість учасників професійного навчання склала 482 особи, з них 185 державних службовців місцевих органів виконавчої влади; 4 державні службовці територіальних органів центральних органів виконавчої влади; 266 посадових осіб місцевого самоврядування,
26 інших посадових та службових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, 1 працівник установи.
Особливу увагу було приділено організації та проведенню навчання за загальними та спеціальними короткостроковими програмами підвищення кваліфікації.
Так, загальні короткострокові програми підвищення кваліфікації реалізовано у 85 навчальних групах для 6531 осіб, зокрема для 1568 державних службовців місцевих органів виконавчої влади, 333 державних службовців територіальних органів центральних органів виконавчої влади, 4171 посадової особи місцевого самоврядування, 453 інших посадових та службових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, 6 працівників підприємств, установ та організацій.
Навчання за спеціальними короткостроковими програмами підвищення кваліфікації проведено у 3 навчальних групах для 196 осіб: для 11 державних службовців місцевих органів виконавчої влади, 5 державних службовців територіальних органів центральних органів виконавчої влади, 169 посадових осіб місцевого самоврядування, 10 інших посадових та службових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, 1 працівника установи.
У 2024 році закладом, в умовах багатофункціональності, високої інтенсивності, швидких і непередбачуваних змін, наявних загроз безпеці, продовжено практику проведення комунікативних заходів. Так учасниками 2 вебінарів стали 120 осіб.
За підсумками роботи Центру у 2024 році, загальна кількість навчальних груп, сформованих у звітному періоді, становить – 103, при планових показниках – 99.
Загальна кількість учасників професійного навчання у 2024 році – 7329:
– державних службовців місцевих органів виконавчої влади – 1772;
– посадових осіб місцевого самоврядування – 4707;
– державних службовців територіальних органів центральних органів виконавчої влади – 342;
– інших посадових та службових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування – 500;
– працівників підприємств, установ та організацій – 8.
Гендерний розподіл осіб, які підвищили кваліфікацію у 2024 році, ілюструє загальні тенденції притаманні кількісному складу осіб, які виконують функції держави, місцевого самоврядування. 6254 учасників професійного навчання – жінки, 1075 – чоловіки.
У загально національному рейтингу, який визначається НАДС, за результатами надання освітніх послуг публічним службовцям, заклад неодноразово входив до ТОП регіональних центрів України.
Щодо доступності онлайн навчання, то у 2024 році, в умовах війни, Центр продовжив надання освітніх послуг у дистанційному режимі, зокрема з використанням програми Zoom, вебпорталу управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями" НАДС, в частині оприлюднення програм підвищення кваліфікації. Працівники закладу продовжили використання таких онлайн технологій: google-реєстрація учасників навчання, google-тестування, google-анкетування за результатами навчання; робота в онлайн чатах; обмін інформацією між учасниками навчання, викладачами та Центром за допомогою електронних ресурсів.
Таким чином, в умовах дистанційного навчання закладом створено освітнє середовище, яке дозволяє забезпечити освітній процес під час підвищення кваліфікації.
Враховуючи характерні риси та особливості дорослої аудиторії – державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування – досягти мети підвищення кваліфікації стало можливим за умови дотримання системного підходу до організації та методичного забезпечення освітнього процесу. Так, впродовж звітного періоду працівниками закладу у співпраці з викладачами Центру, окрім, як зазначено вище, розроблених програм підвищення кваліфікації, забезпечено також розробку програмно-методичних матеріалів (навчальних планів, розкладів занять); навчально-методичних матеріалів (навчальних, навчально-методичних, практичних посібників, методичних рекомендацій); інформаційно-довідкових матеріалів (глосаріїв, словників); практикумів (збірників вправ, ситуаційних завдань, інструкцій до ділових ігор, виконання групових завдань та іншого виду практичних робіт, робочих зошитів, дидактичних матеріалів). Впродовж 2024 року розроблено:
Навчально-методичні посібники:
1. Верлос Н.В. Молодіжна політика, заснована на підходах участі : Навчальний посібник / Верлос Н.В. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2024. 38 с.
2. Кондрико А.А. Базові принципи кібергігієни : Навчальний посібник / Кондрико А.А. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2024. 32 с.
3. Кондрико А.А. Захист персональних даних та інформаційна безпека : Навчальний посібник / Кондрико А.А. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2024. 35 с.
Навчально-методичні матеріали:
1. "Антикорупційна політика та антикорупційні органи України" / Уклад. Краснокутський О.В.
2. "Базові принципи кібергігієни" / Уклад. Кондрико А.А.
3. "Коментар до нової редакції Українського правопису" / Уклад. Зубець Н.О.
4. "Культура прийняття управлінських рішень (конспект до навчального заняття)" / Уклад. Краснокутський О.В.
5. "Медіація та діалог на публічній службі (програма занять)" / Уклад. Бойко Г.В.
6. "Молодь та дослідження її потреб. Молодіжна робота" / Уклад. Краснокутський О.В.
7. "Професійна мова публічного службовця. Нова редакція українського правопису" / Уклад. Зубець Н.О.
8. "Професійне вигорання публічного службовця: шляхи подолання та методи профілактики" / Уклад. Бойко Г.В.
9. "Психологічна самодопомога в умовах воєнного стану (програма занять)" / Уклад. Бойко Г.В.
10. "Тестові завдання з ділової української мови (робочий зошит – 2)" / Уклад. Зубець Н.О.
11. "Як досягнути мовної стійкості" / Уклад. Ольшанська О.О.
Методичні рекомендації:
1. "Закон України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" від 15.03.2022 р. № 2136, із змінами, внесеними Законом України від 01.07.2022 р. № 2352-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин" / Уклад. Кононенко І.М.
2. "Коментар Мінекономіки до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин" від 01.07.2022 р. № 2352-ІХ" / Уклад. Кононенко І.М.
3. "Корисні платформи та ресурси із теми "Захист персональних даних та інформаційна безпека" / Уклад. Кондрико А.А.
4. "Корисні посилання з питань документування управлінської діяльності" / Уклад. Шульга Г.А.
5. "Оптимізація трудових відносин: що передбачає КЗпП?" / Уклад. Кононенко І.М.
6. "Підбірка нормативно-правових актів щодо врегулювання земельних відносин в період дії воєнного стану" / Уклад. Спіцина Л.В.
7. "Рекомендації та вимоги до створення і оформлення мультимедійної презентації" / Уклад. Курілець Ю.В.
Інформаційні матеріали та інфографіка:
1. "Діяльність Омбудсмана України" / Уклад. Волков М.В.
Мультимедійні презентації:
1. "Актуальні питання забезпечення прав дитини на сім’ю в умовах воєнного стану" / Уклад. Матвєєва А.І.
2. "Актуальні питання запобігання та протидії домашньому насильству" / Уклад. Заїкіна Н.В.
3. "Актуальні питання підвищення кваліфікації державних службовців" / Уклад. Кононенко І.М., Курносова О.А.
4. "Актуальні питання підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування" / Уклад. Кононенко І.М., Курносова О.А.
5. "Актуальні питання реалізації державної політики у сфері протидії торгівлі людьми" / Уклад. Заїкіна Н.В.
6. "Антикорупційна політика та антикорупційні органи України" / Уклад. Цокур Є.Г.
7. "Антикорупційне законодавство України. Виконання вимог Закону України "Про запобігання корупції". Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів. Обмеження щодо роботи близьких осіб. Обмеження щодо одержання подарунків. Судова практика" / Уклад. Гамаюнова В.М.
8. "Безоплатна правнича допомога: Що? Де? Для кого?" / Уклад. Котов О.С.
9. "Безпека використання кіберпростору" / Уклад. Кондрико А.А.
10. "Бланк документа" / Уклад. Шульга Г.А.
11. "Взаємодія органів публічної влади з інститутами громадянського суспільства у вирішенні соціальних загроз та викликів" / Уклад. Селюкова Н.Ю.
12. "Взаємодія публічних службовців з правоохоронними органами: практичні питання" / Уклад. Яценко Д.В.
13. "Види та форми надання допомоги особам, постраждалим від СНПК: правова допомога" / Уклад. Шостак А.П.
14. "Використання сервісів "Google" у роботі державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування" / Уклад. Курілець Ю.В.
15. "Відкритість та прозорість органів місцевого самоврядування в контексті законодавства про доступ до публічної інформації. Відкриті дані" / Уклад. Овчарова А.О.
16. "Відновлення е-декларування та інші види фінансового контролю: загальні питання" / Уклад. Кононенко І.М., Славова Н.З.
17. "Відносини України та НАТО" / Уклад. Романюк Н.І.
18. "Відповідальність за корупційні правопорушення. Практичні аспекти" / Уклад. Яценко Д.В.
19. "Готуємося до електронного декларування" / Уклад. Курносова О.А.
20. "Громадянське суспільство в Україні" / Уклад. Ажажа М.А.
21. "Ділова лексика" / Уклад. Пирогова К.М.
22. "Доступ до публічної інформації в органах державної влади України через відкриті дані" / Уклад. Овчарова А.О.
23. "Дотримання прав людини та протидія дискримінації" / Уклад. Верлос Н.В.
24. "Електронне урядування: проблеми та перспективи в умовах глобальної цифрової трансформації" / Уклад. Верлос Н.В.
25. "Євроінтеграційний вектор розвитку України. Інструменти співпраці з ЄС задля місцевого економічного розвитку" / Уклад. Павлюк Т.С.
26. "Євроінтеграційний вектор розвитку України. Угода про асоціацію між Україною та ЄС" / Уклад. Павлюк Т.С.
27. "Забезпечення захисту прав громадян України інструментами міжнародного гуманітарного права" / Уклад. Жалій Т.В.
28. "Загальні засади доступу до публічної інформації згідно із законодавством України" / Уклад. Овчарова А.О.
29. "Загальні питання організації антикорупційної діяльності в колективі" / Уклад. Жалій Т.В.
30. "Захист персональних даних та інформаційна безпека: реалії та перспективи" / Уклад. Кондрико А.А.
31. "Захист цивільних об’єктів і культурних цінностей у збройних конфліктах. Відповідальність за злочини і правопорушення у сфері міжнародного гуманітарного права. Особливості функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування в умовах правових режимів воєнного та надзвичайного станів" / Уклад. Жалій Т.В.
32. "Зв’язки з громадськістю в системі управлінської діяльності органів публічної влади" / Уклад. Пирогова К.М.
33. "Інфомедійна культура публічних службовців" / Уклад. Пирогова К.М.
34. "Інформаційна безпека: типи загроз та способи захисту українця" / Уклад. Кондрико А.А.
35. "Інформаційні війни та їх вплив на українську політику" / Уклад. Хорішко Л.С.
36. "Кібербезпека: ризики, профілактика, перспективи" / Уклад. Кондрико А.А.
37. "Комунікації в органах влади" / Уклад. Пирогова К.М.
38. "Конституційно-правові засади організації та здійснення державної влади в умовах децентралізації" / Уклад. Верлос Н.В.
39. "Конфлікт інтересів: шляхи запобігання та врегулювання. Дотримання обмежень щодо запобігання корупції" / Уклад. Кононенко І.М., Славова Н.З.
40. "Координація діяльності у сфері запобігання, виявлення та реагування на випадки сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом" / Уклад. Верлос Н.В.
41. "Корупційні ризики під час реалізації функцій держави або місцевого самоврядування" / Уклад. Калашник Н.С.
42. "Культура і тактика ділових переговорів" / Уклад. Пирогова К.М.
43. "Маніпуляції соціальних мереж" / Уклад. Кондрико А.А.
44. "Медіація та діалог на публічній службі" / Уклад. Бойко Г.В.
45. "Мистецтво публічного виступу" / Уклад. Пирогова К.М.
46. "Міжнародні стандарти запобігання корупції" / Уклад. Павлюк Т.С.
47. "Міжнародні стандарти у сфері доступу до публічної інформації" / Уклад. Овчарова А.О.
48. "Мовна стійкість" / Уклад. Ольшанська О.О."
49. "Молодіжна політика" / Уклад. Верлос Н.В.
50. "Моніторинг та оцінювання програм і проєктів" / Уклад. Ажажа М.А.
51. "Нові можливості для розвитку бізнесу у післявоєнний період та в період євроінтеграції" / Уклад. Павлюк Т.С.
52. "Ораторська майстерність публічного службовця" / Уклад. Пирогова К.М.
53. "Організаційна культура публічної служби" / Уклад. Пирогова К.М.
54. "Організація діловодства в органах державної влади. Інструкція з діловодства" / Уклад. Шульга Г.А.
55. "Організація роботи щодо забезпечення доступу до публічної інформації розпорядником інформації" / Уклад. Овчарова А.О.
56. "Орфоепічні норми сучасної української мови" / Уклад. Ольшанська О.О.
57. "Основні вимоги до складання номенклатури справ установ, організацій, підприємств" / Уклад. Шульга Г.А.
58. "Основні напрями та принципи державної кадрової політики в умовах реформування публічного управління. Законодавство України про державну службу: практичні питання реалізації, зміни та новації" / Уклад. Щербіна Н.Г.
59. "Основні поняття та ознаки сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом" / Уклад. Верлос Н.В.
60. "Особливості діяльності органів влади в умовах воєнного стану" / Уклад. Верлос Н.В.
61. "Особливості обмеження доступу до публічної інформації" / Уклад. Овчарова А.О.
62. "Особливості оприлюднення публічної інформації на офіційних вебсайтах та порталах" / Уклад. Овчарова А.О.
63. "Особливості проведення аналізу витрат і вигод інвестиційних проєктів, які реалізуються за кошти міжнародних фінансових організацій" / Уклад. Клочан В.В.
64. "Особливості проходження служби в органах місцевого самоврядування" / Уклад. Кононенко І.М.
65. "Особливості розгляду інформаційних запитів" / Уклад. Овчарова А.О.
66. "Оформлення документів по-новому: 10 новел ДСТУ 4163:2020" / Уклад. Шульга Г.А.
67. "Перелік змін у новому правописі" / Уклад. Зубець Н.О.
68. "Поняття та загальна характеристика категорій публічної інформації з обмеженим доступом" / Уклад. Овчарова А.О.
69. "Права та гарантії захисту викривачів в Україні" / Уклад. Яценко Д.В.
70. "Правила і механізми перевірки інформації: факти, статистика, фото- і відеоконтент" / Уклад. Кондрико А.А.
71. "Правове регулювання організації та функціонування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні" / Уклад. Верлос Н.В.
72. "Презентація проєкту "Покращення соціально-психологічних послуг для дітей від БФ "Голоси дітей" / Уклад. Прокопенко Є., Пустовіт А.
73. "Протидія торгівлі людьми та нелегальній міграції: теоретичні та практичні аспекти" / Уклад. Дроздова О.М.
74. "Професійна етика та етикет" / Уклад. Пирогова К.М.
75. "Профілактика професійного вигорання" / Уклад. Бойко Г.В.
76. "Прояви корупції та її негативний вплив на досягнення цілей сталого розвитку" / Уклад. Павлюк Т.С.
77. "Психологічна самодопомога в умовах воєнного стану" / Уклад. Бойко Г.В.
78. "Публічні закупівлі в Україні в умовах воєнного стану" / Уклад. Дощенко А.В.
79. "Реалізація державної політики на регіональному та місцевому рівнях в умовах сучасних викликів" / Уклад. Волосюк М.В.
80. "Реалізація державної стратегії регіонального розвитку: територіальний підхід" / Уклад. Волосюк М.В.
81. "Реалізація стратегії євроатлантичної інтеграції України: реалії та перспективи" / Уклад. Цокур Є.Г.
82. "Реформування, осучаснення і модернізація служби в органах місцевого самоврядування: законодавчі ініціативи. Законодавство України про службу в органах місцевого самоврядування: особливості проходження служби" / Уклад. Щербіна Н.Г.
83. "Родина для кожної дитини: розвиток сімейного патронату" / Уклад. Кияниця З.П.
84. "Розвиток електронної демократії та електронного урядування: сучасні виклики" / Уклад. Верлос Н.В.
85. "Розвиток інституту викривання: міжнародні стандарти та національне законодавство" / Уклад. Яценко Д.В.
86. "Розвиток лідерства на публічній службі" / Уклад. Малімон Л.Я.
87. "Самоменеджмент державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування" / Уклад. Ажажа М.А.
88. "Складання та оформлення архівних описів справ (постійного, тривалого (понад 10 років) зберігання, з кадрових питань (особового складу). Передмова до зведених архівних описів справ. Історична довідка до фонду" / Уклад. Шульга Г.А.
89. "Сприйняття змін та інновацій" / Уклад. Малімон Л.Я.
90. "Стратегічні комунікації" / Уклад. Селюкова Н.Ю.
91. "Стратегічні комунікації (для представників органів влади та органів місцевого самоврядування)" / Уклад. Селюкова Н.Ю.
92. "Стратегія чи план: якими мають бути комунікації в громадах в умовах війни" / Уклад. Селюкова Н.Ю.
93. "Стрес та кризові ситуації" / Уклад. Яковенко В.С.
94. "Стрес-менеджмент та організація ефективної діяльності публічних службовців під час воєнних дій в Україні" / Уклад. Ференс Н.В.
95. "Українська – мова героїв!" / Уклад. Ольшанська О.О.
96. "Управління корупційними ризиками та ролі учасників цього процесу" / Уклад. Калашник Н.С.
97. "Управління та адміністрування в умовах децентралізації влади. Особливості діяльності органів влади в умовах воєнного стану" / Уклад. Верлос Н.В.
98. "Формування іміджу в сучасних реаліях" / Уклад. Пирогова К.М.
99. "Цифрова грамотність публічних службовців. Використання Google-інструментів у поточній роботі публічних службовців" / Уклад. Курілець Ю.В.
100. "Telegram: міфи та правда про небезпеки соцплатформи для українців" / уклад. Кондрико А.А.
Таким чином, Центр, як провайдер освітніх послуг, мав належне навчально-методичне забезпечення для підвищення кваліфікації публічних службовців та забезпечив доступ учасників професійного навчання до методичних, інформаційних, практичних матеріалів в електронному вигляді як під час навчальних занять, так і в процесі самопідготовки.
Питання добору науково-педагогічних працівників та викладачів-практиків, з метою залучення їх до освітнього процесу, залишається для Центру завжди актуальним та нагальним, особливо під час масштабних суспільних потрясінь та надзвичайних подій. Добір викладачів здійснювався з урахуванням змісту, мети, організаційних форм навчання, а також здатності кожного з них до співпраці зі слухачами, організації проблемного навчання, уміння застосовувати сучасні освітні технології на основі андрагогічних принципів. Так, впродовж 2024 року з Центром співпрацювало понад 70 викладачів за угодами цивільно-правового характеру. Серед них – 28 провідних науковців закладів вищої освіти м. Запоріжжя та інших регіонів України (11 докторів наук, з них мають вчене звання професора – 7, доцента – 4; 16 кандидатів наук, з них мають вчене звання професора – 1, доцента – 12) та 46 викладачів-практиків з досвідом роботи у відповідних сферах діяльності, зокрема, керівні працівники та фахівці органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, представники адвокатури та правоохоронних органів, а також комунальних установ та закладів, інститутів громадянського суспільства, благодійних фондів, експерти і менеджери міжнародних проєктів та ін.
Підґрунтям активної співпраці Центру із викладачами, яка спрямована на підвищення ефективності та результативності професійного навчання публічних службовців, є готовність викладачів до самовдосконалення та саморозвитку. Так, Центром впродовж року здійснювалися заходи щодо сприяння професійному розвитку викладачів шляхом залучення їх до навчання за тренінговими програмами (реалізованими за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги при сприянні НАДС), участі у вебінарах, онлайн-курсах, навчальних заходах закладу. Зокрема, у 2024 році навчання пройшли 29,8 % викладачів.
Одним із основних методів визначення ефективності освітнього процесу в Центрі та рівня задоволеності учасників професійного навчання організацією підвищення кваліфікації, оцінювання якості роботи викладачів, внесення коректив до організації та змісту навчання є постійний зворотній зв'язок із замовниками та учасниками навчання. Так, в рамках внутрішньої системи забезпечення якості підвищення кваліфікації, забезпечено проведення анонімного анкетування слухачів Центру, що дозволяє закладу з’ясувати результативність навчання з позиції слухача: оцінити рівень задоволеності змістовним наповненням навчальних програм, їх інноваційністю та практичним спрямуванням; якістю викладення матеріалу, методичним забезпеченням та ін. Опрацьовані анкети-відгуки свідчать про високу якість освітнього процесу, зокрема щодо його організації працівниками закладу, а також підтверджують бажання публічних службовців, як Запорізького регіону так і інших регіонів України, навчатися в Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації; містять рекомендації щодо тематики подальших навчальних заходів, термінів навчання та його тривалості. Також, учасники професійного навчання вважають, що в освітньому процесі забезпечується дотримання етичних норм, повага до їхньої гідності, прав та інтересів, академічної доброчесності.
Систематичне здійснення моніторингу кількісних і якісних показників реалізації освітніх програм підвищення кваліфікації в рамках плану-графіка забезпечує своєчасну підготовку аналітичних матеріалів для замовників навчання та підготовку звітних інформацій для відповідних органів публічної влади.
Впродовж року Центр, як провайдер освітніх послуг, активно співпрацював з апаратом та структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районними державними (військовими) адміністраціями, територіальними громадами / військовими адміністраціями населених пунктів Запорізької області та територіальними органами центральних органів виконавчої влади, спрямовуючи спільні зусилля на створення умов безперервного, особистісного та професійного розвитку осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування.
Продовжено активну співпрацю з юридичним факультетом Запорізького національного університету, представництвом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Запорізькій області, Запорізьким обласним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, Південно –Східним міжрегіональним центром з надання безоплатної правничої допомоги в частині реалізації навчальних програм підвищення кваліфікації для публічних службовців регіону та організації комунікативних заходів.
Одним із основних напрямків діяльності Центру, як провайдера освітніх послуг, є вивчення фактичних потреб у підвищенні кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, посадових осіб військових адміністрацій населених пунктів та депутатів місцевих рад Запорізької області. Впродовж звітного періоду працівниками закладу було здійснено організаційні заходи, у т.ч. розроблено та впроваджено відповідну Google-форму, які дозволили вивчити та узагальнити інформацію щодо потреб місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, військових адміністрацій населених пунктів регіону у підвищенні кваліфікації в Центрі у 2025 році.
З урахуванням означених пропозицій щодо регіональних потреб, працівниками Центру було розроблено та погоджено в установленому порядку з НАДС план-графік підвищення кваліфікації на 2024 рік, а також підготовлено відповідний проєкт розпорядження голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації.
Комп’ютерний банк даних закладу щодо державних службовців місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади; посадових осіб місцевого самоврядування; інших посадових та службових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; працівників підприємств, установ та організацій; депутатів місцевих рад, які пройшли підвищення кваліфікації за різними видами освітніх програм у Центрі, є основою для проведення моніторингових досліджень діяльності закладу та підготовки відповідних звітів до центральних органів виконавчої влади (зокрема до НАДС щодо виконання понад 70 нормативних документів за різновекторними тематичними напрямами), обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів (щодо виконання 5 розпоряджень голови облдержадміністрації), обласної ради та територіальних органів центральних органів виконавчої влади. У 2024 році забезпечено якісну підготовку та своєчасне надання звітної інформації.
Центр, як заклад післядипломної освіти, забезпечив прозорість та інформаційну відкритість освітньої діяльності.
Так, інформація щодо діяльності закладу впродовж 2024 року розміщувалася на офіційному вебсайті Центру; вебпорталі управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями" НАДС, відповідній сторінці Facebook, інформаційних стендах.
В частині виконання статутних завдань щодо надання методичної та інформаційної допомоги органам державної влади, органам місцевого самоврядування, фахівцями Центру постійно надавалась консультативна допомога місцевим радам з питань діяльності органів місцевого самоврядування та проходження служби в органах місцевого самоврядування, у тому числі під час війни; органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування – з питань підвищення кваліфікації публічних службовців.
Пріоритетними в діяльності Центру залишаються питання розвитку персоналу, зокрема, підвищення рівня професійних компетентностей фахівців, у т.ч. і керівництва закладу, та їх активна участь у комунікативних та громадських заходах. Так, впродовж 2024 року:
Директор Центру:
І. Підвищила кваліфікацію за програмою "Управління закладом освіти" для керівників підрозділу у сфері освіти та виробничого навчання.
ІІ. Взяла участь:
1) у роботі науково-практичного круглого столу "Службове право: ефективні моделі викладання, дослідження та застосування", організованого Київським національним університетом ім. Тараса Шевченка, Національною академією правових наук України, ЗНУ, Національним юридичним університетом ім. Ярослава Мудрого;
2) у засіданнях робочої групи (до складу якої включена наказом НАДС) з проведення дослідження та розроблення Методичних рекомендацій щодо інклюзивності системи професійного навчання;
3) у роботі Літньої школи тренерської майстерності, організованої НАДС у партнерстві з міжнародними організаціями;
4) у робочій зустрічі з секретарем Запорізької міської ради, організованої Запорізькою обласною радою профспілок;
5) у вебінарі "Умови участі в конкурсі та успішний досвід впровадження кращих практик освітніх інновацій", організованого та проведеного НАДС;
6) у роботі щорічного Рішельє-форуму публічної служби "Публічна служба України в умовах війни: переосмислення ідентичності", організованого та проведеного НАДС;
7) у XІ-ій Міжнародній науковій конференції "Муніципальні читання імені Антона Кохановського", організованій Чернівецьким регіональним центром підвищення кваліфікації;
8) у роботі круглого столу "Публічна служба без бар’єрів", організованого та проведеного НАДС;
9) у нетворкінгу "Цифровізація освітнього процесу: практичні кейси" організованого та проведеного НАДС;
10) у ХІІІ щорічній міжнародній науково-практичній конференції "Розумовські зустрічі", організованій Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації за сприяння Чернігівської облдержадміністрації, Чернігівської обласної ради та підтримки фонду Ганнса Зайделя;
11) у четвертому засіданні Координаційного штабу впровадження Закону України від 02 травня 2023 року № 3077-ІХ "Про службу в органах місцевого самоврядування" при НАДС;
12) у вебінарі "Якість підвищення кваліфікації публічних службовців: результати загальнодержавного моніторингу (2024 р.)", який проводився НАДС.
Заступник директора Центру:
І. Підвищила кваліфікацію:
- за програмою "Управління закладом освіти" для керівників підрозділу у сфері освіти та виробничого навчання;
- за загальними короткостроковими програмами підвищення кваліфікації:
– "Загальна адміністративна процедура";
– "Мовна стійкість державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування";
- за спеціальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації "Здійснення правотворчої діяльності на місцевому рівні".
ІІ. Пройшла навчання:
- за онлайн-курсом на вебсайті НАЗК "Розбудова доброчесних організацій";
2) на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus за онлайн-курсами:
1. "Як протидіяти сексуальному насильству, пов'язаному з війною, та надавати допомогу постраждалим: що має знати кожен та кожна";
2. "Міжнародне гуманітарне право у професійній діяльності публічних службовців";
3. "Торгівля людьми: як захистити себе та близьких".
ІІІ. Взяла участь:
1) у роботі дискусійної платформи "Просторовий розвиток територій в умовах релокації бізнесу", створеній Інженерним навчально-науковим інститутом ім. Юрія Потебні ЗНУ;
2) в обговоренні презентації результатів Всеукраїнського дослідження, яке реалізоване у листопаді – грудні 2023 року Програмою Ради Європи "Посилення доброго демократичного врядування і cтійкості в Україні" за сприяння всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування на замовлення НАДС;
3) у вебінарі "Умови участі в конкурсі та успішний досвід впровадження кращих практик освітніх інновацій", організованого та проведеного НАДС;
4) у роботі круглого столу "Публічна служба без бар’єрів", організованого та проведеного НАДС;
5) у нетворкінгу "Цифровізація освітнього процесу: практичні кейси" організованого та проведеного НАДС;
6) у вебінарі "Електронне декларування як запорука фінансової доброчесності: еволюція, спрощення та автоматизація", який проводився НАЗК в межах Тижня доброчесності.
Заступник директора – начальник навчального відділу:
І. Підвищила кваліфікацію:
1) за програмою "Управління закладом освіти" для керівників підрозділу у сфері освіти та виробничого навчання;
2) за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації "Мовна стійкість державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування".
ІІ. Взяла участь:
1) у презентації результатів моніторингу виконання Обласного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 "Жінки, мир, безпека" на період до 2025 року, який проводився Коаліцією "Запоріжжя 1325";
2) в обговоренні презентації результатів Всеукраїнського дослідження, яке реалізоване у листопаді – грудні 2023 року Програмою Ради Європи "Посилення доброго демократичного врядування і cтійкості в Україні" за сприяння всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування на замовлення НАДС;
3) у роботі Літньої школи тренерської майстерності, організованої НАДС у партнерстві з міжнародними організаціями;
4) у вебінарі "Умови участі в конкурсі та успішний досвід впровадження кращих практик освітніх інновацій", організованого та проведеного НАДС;
5) у роботі круглого столу "Публічна служба без бар’єрів", організованого та проведеного НАДС;
6) у нетворкінгу "Цифровізація освітнього процесу: практичні кейси" організованого та проведеного НАДС;
7) у вебінарі "Електронне декларування як запорука фінансової доброчесності: еволюція, спрощення та автоматизація", який проводився НАЗК в межах Тижня доброчесності;
8) у презентації книги з СНПК "Україна не мовчить" і обговорення діяльності в сфері СНПК в Запорізькій області, яка проводилася Коаліцією «Запоріжжя 1325» в рамках міжнародної кампанії "16 днів проти насильства";
9) у фінальному заході з презентації результатів проєкту "Комплексне реагування на виклики гендерно-зумовленого насильства в громадах Запорізької області", який впроваджувався ГО "Безпечний простір" у партнерстві з CARE Ukraine за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини;
10) у вебінарі "Якість підвищення кваліфікації публічних службовців: результати загальнодержавного моніторингу (2024 р.)", який проводився НАДС;
11) у робочій зустрічі з Коаліцією «Запоріжжя 1325» на тему "Можливості та виклики, підбиття результатів 2024 року і планування роботи Коаліції «Запоріжжя 1325» на 2025 рік".
Головний бухгалтер Центру взяла участь у вебінарах:
1. "Інвентаризація у бюджетній установі: коротко про важливе";
2. "Благодійна допомога у бюджетній установі: особливості відображення в обліку".
Начальник навчально-методичного відділу:
І. Підвищила кваліфікацію:
1) за програмою "Управління закладом освіти" для керівників підрозділу у сфері освіти та виробничого навчання;
2) за загальною професійною (сертифікатною) програмою підвищення кваліфікації "Запобігання корупції та впровадження стандартів доброчесності на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування";
3) за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації "Мовна стійкість державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування".
ІІ. Пройшла навчання:
1) на освітній онлайн платформі "Зрозуміло!" за онлайн-курсом "ProKrym: державна політика реінтеграції Криму";
2) на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus за онлайн-курсом "Безпека в інтернеті під час війни: практичний курс".
ІІІ. Взяла участь у презентації результатів діяльності проєкту "Жінки. Мир. Безпека: діємо разом", під час якого було висвітлено результати моніторингу виконання Обласного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 "Жінки, мир, безпека" на період до 2025 року.
Начальник експлуатаційно-технічного відділу взяв участь:
1) у робочій зустрічі з секретарем Запорізької міської ради, організованої Запорізькою обласною радою профспілок;
2) у вебінарі "Інвентаризація у бюджетній установі: коротко про важливе";
3) у черговому V пленумі Запорізької обласної профспілкової організації працівників державних установ України.
Провідний фахівець-бухгалтер взяла участь у вебінарах:
1. "Інвентаризація у бюджетній установі: коротко про важливе";
2. "Благодійна допомога у бюджетній установі: особливості відображення в обліку";
3. "Організація та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних органами публічної влади: практичний аспект".
Завідувач господарства взяв участь у вебінарі "Інвентаризація у бюджетній установі: коротко про важливе".
Впродовж 2024 року фінансово-господарська діяльність Центру та правова робота були спрямовані на виконання статутних завдань закладу та на забезпечення його ефективного функціонування.
Так, своєчасно здійснювалась підготовка проєктів наказів з основної діяльності закладу, зокрема "Про затвердження Плану заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним з корупцією, у Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації на 2024 рік", "Про затвердження орієнтовного розрахунку середньої вартості навчання у Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації на
2024 рік", "Про введення в дію штатного розпису Запорізького регіонального центру підвищення кваліфікації на 2024 рік", "Про внесення змін до Положення про матеріальне стимулювання працівників Запорізького регіонального центру підвищення кваліфікації, затвердженого наказом Центру від 03.12.2021
№ 33/02-18", "Про затвердження зразків документів про підвищення кваліфікації", "Про проведення інвентаризації", "Про затвердження Плану заходів з питань пожежної безпеки у Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації на 2025 рік", Про затвердження Плану заходів для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці на 2025 рік", "Про затвердження Положення про проведення внутрішнього моніторингу якості підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад у Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації" та щодо затвердження відповідних рішень навчально-методичної ради. Також здійснювалась підготовка проєктів наказів про зарахування, випуск та відрахування учасників професійного навчання.
Було приділено належну увагу веденню військового обліку в Центрі: впродовж року надавалась звітна та інша інформація до відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки. Також внесені зміни до функціональних обов’язків (посадової інструкції) особи, на яку покладені обов'язки щодо ведення військового обліку в Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації – викладено в новій редакції з метою приведення у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів" зі змінами (постанова Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 № 563 "Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів").
Продовжено активну співпрацю із Запорізькою обласною профорганізацією працівників держустанов. Своєчасно скликалися загальні збори трудового колективу; проводилися засідання постійно діючої робочої комісії для ведення колективних переговорів, підготовки проєкту колективного договору та контролю за виконанням прийнятих зобов’язань; вносилися відповідні зміни та доповнення до Колективного договору Запорізького регіонального центру підвищення кваліфікації на 2020 – 2023 роки від
05 червня 2020 року, зі змінами.
На 2024 рік розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 06.12.2023 № 720 "Про обласний бюджет на 2024 рік", на утримання закладу по загальному та спеціальному фондах за КПКВКМБ 0211120 "Підвищення кваліфікації, перепідготовка кадрів закладами післядипломної освіти" передбачено 4451253,00 грн. З них по загальному фонду – 4301253,00 грн.; по спеціальному фонду – 150000,00 грн.
Фактичні видатки по загальному та спеціальному фондах у 2024 році склали 4485753,00 грн., зокрема, по загальному фонду – 4301253,00 грн., по спеціальному фонду – 184500,00 грн.
Фактичні надходження у 2024 році по спеціальному фонду становили 128203,00 грн. Кошти, одержані від надання освітніх послуг за договорами про підвищення кваліфікації з фізичними особами – 126593,00 грн., інші надходження, не заборонені законодавством – 1610,00 грн.
Закладом було розроблено та затверджено в установленому порядку Річний план закупівель Центру. Здійснено заходи щодо його розміщення на майданчику "Держзакупівлі Онлайн" системи електронних закупівель ProZorro.
Закупівлі товарів, робіт та послуг здійснювалися в установленому порядку, у т.ч. із застосуванням системи електронних закупівель ProZorro.
Було забезпечено постійне оприлюднення на єдиному веб-порталі використання публічних коштів Е-Data інформації щодо бюджетних призначень Центру та їх використання.
У 2024 році своєчасно було укладено договори із суб’єктами господарювання з метою забезпечення ефективної діяльності Центру як закладу післядипломної освіти, здійснювався контроль за їх виконанням та своєчасно вносилися необхідні зміни і доповнення.
Здійснено реалізацію заходів щодо дотримання правил безпеки життєдіяльності працівниками Центру, а також забезпечено виконання планів заходів з питань пожежної безпеки та цивільного захисту. Забезпечено проведення заходів з охорони праці. В межах затверджених асигнувань здійснено придбання миючих, антисептичних та дезінфікуючих засобів.
Забезпечено безперебійну роботу наявної оргтехніки, комп’ютерного обладнання.
Було забезпечено виплату заробітної плати штатним працівникам Центру, а також відповідно до угод цивільно-правового характеру – виплату винагороди за надані освітні послуги/послуги викладачам закладу (у безготівковій формі з використанням миттєвих платіжних карток).
Також забезпечено перерахування всіх податків та зборів; подання бухгалтерських звітів до відділу фінансового забезпечення апарату облдержадміністрації, Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області, Головного управління ДПС у Запорізькій області, органів Пенсійного фонду та ін.
Забезпечено своєчасне проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей Центру та надання необхідної звітності з означеного питання.
На кінець 2024 року кредиторська заборгованість відсутня.
Здійснено прогнозні розрахунки та вжито заходів щодо передбачення в кошторисі Центру на 2025 рік видатків, необхідних для забезпечення виконання завдань, передбачених Статутом Центру.
Впродовж року здійснювався постійний контроль за дотриманням фінансової дисципліни; систематично проводився аналіз фінансових ресурсів Центру з метою раціонального використання бюджетних коштів.
За результатами проведеної у 2024 році оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень за 2023 рік Комісією Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області роботу головного бухгалтера Центру визнано позитивною.
Центр дотримувався норм бюджетного законодавства України, про що свідчить відсутність відповідних протоколів.