ЗВІТ

про діяльність Запорізького регіонального центру підвищення кваліфікації

 у 2022 році

 

Впродовж 2022 року діяльність Запорізького регіонального центру підвищення кваліфікації (далі – Центр), як закладу післядипломної освіти, була спрямована на виконання плану-графіку підвищення кваліфікації державних службовців місцевих органів виконавчої влади, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад у Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації на 2022 рік, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 10.12.2021 № 815; реалізацію Статутних завдань закладу та Плану роботи Центру на 2022 рік, включаючи виконання додаткових завдань та окремих доручень вищих органів влади.

 

Впродовж 2022 року професійне навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад Запорізької області здійснювалося на підставі загальних та спеціальних програм підвищення кваліфікації, розроблених Центром та погоджених в порядку, встановленому наказом Національного агентства України з питань державної служби (далі – НАДС) від 10.10.2019 № 185-19 "Про затвердження Вимог до змісту і структури програм підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.11.2019 за № 1159/34130, зі змінами. Організація навчання здійснювалася відповідно до наказу НАДС від 26.11.2019 № 211-19 "Про затвердження Порядку організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.01.2020 за № 5/34288, зі змінами, та відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в Центрі, затвердженого наказом від 12.02.2020 № 14/02-18, зі змінами.

 

Змістове наповнення освітніх програм підвищення кваліфікації відповідало встановленому НАДС переліку пріоритетних напрямів (тем) для підвищення кваліфікації та регіональному замовленню, сформованому з урахуванням пропозицій щодо потреб у підвищенні кваліфікації працівників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування Запорізької області. Також були враховані рекомендації НАДС щодо особливостей організації роботи в регіональних центрах підвищення кваліфікації та проведення навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування під час дії правового режиму воєнного стану. Так, програми підвищення кваліфікації системно були спрямовані на виконання понад 30 нормативних документів за тематичними напрямами, означеними відповідними органами влади для виконання на регіональному рівні, та мали за мету розвиток професійних компетентностей державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування у сфері публічного управління та управління персоналом на публічній службі, у т.ч. в умовах воєнного стану; з питань запобігання корупції та забезпечення доброчесності; здійснення публічних закупівель; євроатлантичної та європейської інтеграції; мовної підготовки, застосування державної мови у публічному управлінні; ділової комунікації та культури мовлення; ефективних комунікацій; впровадження/сприйняття змін та інновацій; стресостійкості в умовах воєнного стану; земельних відносин; цифрового розвитку та кібербезпеки; інфомедійної культури та інформаційно-комунікативних технологій сучасної медіареальності; сучасного ділового протоколу та етикету; ґендерної рівності; дотримання прав людини та протидії дискримінації; забезпечення захисту прав громадян України інструментами Міжнародного гуманітарного права; реалізації державної політики у сфері протидії торгівлі людьми та ін.

 

З огляду на означене, Центром у 2022 році розроблено та в установленому порядку погоджено з НАДС 53 загальні програми підвищення кваліфікації, зокрема, професійну (сертифікатну) програму "Ділова англійська мова, високий рівень" (очна (вечірня) / дистанційна форми навчання) та такі короткострокові програми:

1) "Основи ділової та публічної комунікації" (очна / дистанційна форми навчання);

2) "Управління бюджетом територіальної громади" (очна / дистанційна форми навчання);

3) "Сприйняття змін та інновацій" (дистанційна форма навчання);

4) "Впровадження змін та інновацій" (дистанційна форма навчання);

5) "Розвиток лідерства на публічній службі" (дистанційна форма навчання);

6) "Ділове українське мовлення в публічному управлінні" (дистанційна форма навчання);

7) "Сучасний діловий протокол та етикет" (дистанційна форма навчання);

8) "Медіація та діалог на публічній службі" (дистанційна форма навчання);

9) "Ділова комунікація та культура мовлення" (дистанційна форма навчання);

10) "Реалізація ѓендерної політики в Україні" (дистанційна форма навчання);

11) "Зв'язки з громадськістю в системі управлінської діяльності органів публічної влади" (дистанційна форма навчання);

12) "Дотримання прав людини та протидія дискримінації" (дистанційна форма навчання);

13) "Стратегічний курс України щодо набуття членства в ЄС та НАТО: реалізація та перспективи" (дистанційна форма навчання);

14) "Тайм-менеджмент" (дистанційна форма навчання);

15) "Актуальні питання протидії домашньому насильству" (дистанційна форма навчання);

16) "Здійснення публічних закупівель: правові та практичні аспекти" (дистанційна форма навчання);

17) "Запобігання корупції у сфері публічного управління" (дистанційна форма навчання);

18) "Організація роботи зі зверненнями громадян. Доступ до публічної інформації" (дистанційна форма навчання);

19) "Місцевий економічний розвиток: запровадження нових інвестиційних можливостей" (очна / дистанційна форми навчання);

20) "Актуальні питання впровадження змін у сфері захисту прав дітей" (очна / дистанційна форми навчання);

21) "Розвиток потенціалу служб у справах дітей територіальних громад Запорізької області" (очна / дистанційна форми навчання);

22) "Діяльність служб управління персоналом органів місцевого самоврядування: сучасні виклики" (дистанційна форма навчання);

23) "Актуальні питання діяльності служб управління персоналом" (дистанційна форма навчання);

24) "Утвердження громадянського суспільства – гарантія демократичного розвитку України" (очна / дистанційна форми навчання);

25) "Стресостійкість як компонент професійної компетентності публічного службовця в умовах воєнного стану"(дистанційна форма навчання);

26) "Актуальні питання діяльності служб управління персоналом в умовах воєнного стану" (очна / дистанційна форми навчання);

27) "Забезпечення захисту прав громадян України інструментами Міжнародного гуманітарного права" (очна / дистанційна форми навчання);

28) "Інформаційно-комунікативні технології сучасної медіареальності" (очна / дистанційна форми навчання);

29) "Ораторська майстерність публічного службовця" (очна / дистанційна форми навчання);

30) "Майстерність публічного виступу" (очна / дистанційна форми навчання);

31) "Інформаційна безпека: типи загроз та способи захисту українця" (очна / дистанційна форми навчання);

32) "Організаційна культура публічної служби" (очна / дистанційна форми навчання);

33) "Реалізація державної політики на центральному, регіональному та місцевому рівнях" (дистанційна форма навчання);

34) "Забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків: впровадження ґендерних підходів у діяльність органів публічної влади" (дистанційна форма навчання);

35) загальна короткострокова програма "Захист персональних даних та інформаційна безпека: реалії, виклики, перспективи" (очна / дистанційна форми навчання);

36) загальна короткострокова програма "Професійне вигорання публічного службовця: шляхи подолання та методи профілактики" (очна / дистанційна форми навчання).

Також розроблено та в установленому порядку погоджено із замовниками навчання 4 спеціальні короткострокові програми підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання:

1) "Розвиток потенціалу служб у справах дітей територіальних громад Запорізької області";

2) "Актуальні питання соціального захисту населення в умовах воєнного стану";

3) "Забезпечення збереженості документів в органах публічної влади: сучасні аспекти та виклики";

4) "Питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг на регіональному рівні: оновлений механізм призначення".

 

У звітному періоді загальні професійні (сертифікатні) програми підвищення кваліфікації реалізовано у 17 навчальних групах. Загальна кількість учасників професійного навчання склала 510 осіб, з них 150 державних службовців місцевих органів виконавчої влади; 5 державних службовців територіальних органів центральних органів виконавчої влади; 350 посадових осіб місцевого самоврядування, 5 працівників установ.

 

Спеціальні професійні (сертифікатні) програми підвищення кваліфікації реалізовано у 3 навчальних групах для 101 посадової особи місцевого самоврядування.

 

Загалом, за загальними та спеціальними професійними (сертифікатними) програмами підвищення кваліфікації пройшли навчання 611 осіб, серед них 150 державних службовців місцевих органів виконавчої влади, 5 державних службовців територіальних органів центральних органів виконавчої влади, 451 посадова особа місцевого самоврядування та 5 працівників установи.

 

Особливу увагу було приділено організації та проведенню навчання за загальними та спеціальними короткостроковими програмами підвищення кваліфікації. Так, загальні короткострокові програми підвищення кваліфікації реалізовано у 63 навчальних групах для 4774 осіб: для 1384 державних службовців місцевих органів виконавчої влади, 453 державних службовців територіальних органів центральних органів виконавчої влади, 2886 посадових осіб місцевого самоврядування, 20 інших посадових та службових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; 23 депутати місцевих рад, 8 працівників підприємств, установ та організацій.

 

Навчання за спеціальними короткостроковими програмами підвищення кваліфікації проведено у 8 навчальних групах для 631 особи: для 25 державних службовців місцевих органів виконавчої влади, 150 державних службовців територіальних органів центральних органів виконавчої влади, 453 посадових осіб місцевого самоврядування, 3 інших посадових та службових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

 

Враховуючи надзвичайні та нестандартні умови роботи у 2022 році як Центру, так і органів публічної влади Запорізької області, а також з огляду на рекомендації НАДС щодо особливостей організації роботи в регіональних центрах підвищення кваліфікації та проведення навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування під час дії правового режиму воєнного стану (лист від 29.03.2022 № 1408/08.01-22), закладом продовжено практику проведення комунікативних заходів. Так учасниками 6 вебінарів стали 346 осіб.

 

Загальна кількість навчальних груп, сформованих у 2022 році, становить – 97, при планових показниках – 94.

 

Загальна кількість учасників професійного навчання у 2022 році – 6362:

– державних службовців місцевих органів виконавчої влади – 1587;

– посадових осіб місцевого самоврядування – 3946;

–державних службовців територіальних органів центральних органів виконавчої влади – 768;

– інших посадових та службових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування – 24;

– депутатів місцевих рад – 23;

– працівників підприємств, установ та організацій – 14.

 

У 2022 році, в умовах війни, Центр запровадив дистанційні й цифрові формати надання освітніх послуг, в тому числі і з використанням вебпорталу управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями" НАДС. В таких умовах, працівники закладу продовжили використання таких онлайн технологій: google-реєстрація учасників навчання, google-тестування, google-анкетування за результатами навчання; робота в онлайн чатах; обмін інформацією між учасниками навчання, викладачами та Центром за допомогою електронних ресурсів.

 

У загально національному рейтингу, який визначається НАДС, за результатами надання освітніх послуг публічним службовцям, заклад неодноразово входив до ТОП-5 регіональних центрів України.

 

Враховуючи характерні риси та особливості дорослої аудиторії – державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування – досягти мети підвищення кваліфікації стало можливим за умови дотримання системного підходу до організації та методичного забезпечення освітнього процесу. Так, впродовж звітного періоду працівниками закладу у співпраці з викладачами Центру, окрім, як зазначено вище, розроблених програм підвищення кваліфікації, забезпечено також розробку програмно-методичних матеріалів (навчальних планів, розкладів занять); навчально-методичних матеріалів (навчальних, навчально-методичних, практичних посібників, методичних рекомендацій); інформаційно-довідкових матеріалів (глосаріїв, словників); практикумів (збірників вправ, ситуаційних завдань, інструкцій до ділових ігор, виконання групових завдань та іншого виду практичних робіт, робочих зошитів, дидактичних матеріалів). Впродовж 2022 року розроблено:

 

І. Навчально-методичні посібники:

1.  Ажажа М.А. Партисипаційні практики. Навчальний посібник / Ажажа М.А. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 77 с.

2.  Верлос Н.В. Розвиток електронної демократії та електронного урядування: сучасні виклики. Навчальний посібник / Верлос Н.В. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 35 с.

3.  Волосюк М.В. Аналіз державної політики. Практика підготовки аналітичних документів. Навчальний посібник / Волосюк М.В. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 59 с.

4.  Дощенко А.В. Здійснення публічних закупівель: антикорупційні аспекти. Навчальний посібник / Дощенко А.В. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 53 с.

5.  Зубець.Н.О. Професійна мова публічного службовця. Нова редакція українського правопису. Навчальний посібник / Зубець Н.О. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 20 с.

6.  Курносова О.А. Готуємося до електронного декларування. Навчальний посібник / Курносова О.А. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 76 с.

7.  Курносова О.А. Рекомендації до оформлення навчально-методичних посібників . Методичний посібник / Курносова О.А. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 20 с.

8.  Павлюк Т.С. Євроінтеграційний вектор розвитку України. Угода про асоціацію між Україною та ЄС: екологічні аспекти. Навчальний посібник / Павлюк Т.С. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 190 с.

9.  Пелех І.В. Конфлікт інтересів: шляхи запобігання та врегулювання. Навчальний посібник / Пелех І.В. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 111 с.

10. Пирогова К.М. Інформаційно-комунікативні технології сучасної медіа реальності. Навчальний посібник / Пирогова К.М. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 31 с.

11.       Примушко Л.Ю. Особливості призначення та виплати житлових субсидій та пільг: практичні аспекти. Навчальний посібник / Примушко Л.Ю. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 37 с.

12.       Селюкова Н.Ю. Стратегічні комунікації. Навчальний посібник / Селюкова Н.Ю. Запоріжжя : ЗРЦПК, 2022. 44 с.

 

ІІ. Навчально-методичні матеріали:

1.  "Аналіз політики: теоретичні та практичні аспекти" / Уклад. Краснокутський О.В.;

2.  "Деякі аспекти регулювання конфлікту інтересів в Україні" / Уклад. Пелех І.В.;

3.  "Забезпечення збереженості документів в органах публічної влади: сучасні аспекти та виклики (програма занять)" / Уклад. Бондар В.О.;

4.  "Коментар до нової редакції Українського правопису" / Уклад. Зубець Н.О.;

5.  "Конфлікт інтересів: треба знати" / Уклад. Пелех І.В.;

6.  "Культура прийняття управлінських рішень" / Уклад. Краснокутський О.В.;

7. "Нова редакція українського правопису (тест для самоперевірки знань)" / Уклад. Ольшанська О.О.;

8.  "Політична свідомість" / Уклад. Краснокутський О.В.;

9.  "Профілактика професійного вигорання та ділове спілкування (програма занять)" / Уклад. Бойко Г.В.;

10.       "Психологічна готовність до змін та інновацій (програма занять)" / Уклад. Бойко Г.В.;

11.       "Психологічна самодопомога в умовах воєнного стану (програма занять)" / Уклад. Бойко Г.В.;

12.       "Психологія управління змінами та інноваціями (програма занять)" / Уклад. Бойко Г.В.;

13.       "Світоглядні засади протидії корупції" / Уклад. Краснокутський О.В.;

14.       Тест для самоперевірки знань "Нова редакція українського правопису" / Уклад. Ольшанська О.О.;

15.       "Тестові завдання з ділової української мови (робочий зошит – 1)" / Уклад. Зубець Н.О.;

16.       "Тестові завдання з ділової української мови (робочий зошит – 2)" / Уклад. Зубець Н.О.;

17.       "Тестові завдання з ділової української мови (робочий зошит – 3)" / Уклад. Зубець Н.О.

 

ІІІ. Методичні рекомендації:

1.  "Додаткові ресурси для поглиблення знань щодо іміджу публічної особи та органу публічної влади" / Уклад. Кондрико А.А.;

2.  "Закон України від 15 березня 2022 р. № 2136 "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", із змінами, внесеними Законом України від 1 липня 2022 р. № 2352-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин" / Уклад. Кононенко І.М.;

3.  "Зразок заповнення декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії. Інструкція" / Уклад. Єрохова Л.С.;

4.  "Зразок заповнення заяви про призначення та надання житлової субсидії. Інструкція" / Уклад. Єрохова Л.С.;

5.  "Коментар Мінекономіки до Закону України від 1 липня 2022 р. № 2352-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин" / Уклад. Кононенко І.М.;

6.  "Оптимізація трудових відносин: що передбачає КЗпП?" / Уклад. Кононенко І.М.;

7.  "Перелік законодавчої та нормативно-правової бази щодо надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг на регіональному рівні: оновлений механізм призначення" / Уклад. Єрохова Л.С.;

8.  "Перелік нормативно-правових актів, що регламентують питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу" / Уклад. Єрохова Л.С.;

9.  "Посилання на актуальний пізнавальний контент щодо кібершахрайства та небезпеки соцмереж" / Уклад. Кондрико А.А.;

10.       "Приклад заповнення журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та журналу обліку особистого прийому громадян" / Уклад. Авраменко Н.О.;

11.       "Приклад призначення житлових субсидій. Приклад нарахування пільг на житлово-комунальні послуги" / Уклад. Єрохова Л.С.;

12.       "Примірний перелік справ, що підлягають включенню до опису справ з кадрових питань (особового складу)" / Уклад. Шульга Г.А.;

13.       "Реквізити документів згідно з ДСТУ 4163:2020" / Уклад. Ядловська О.Л.

ІV. Інформаційні матеріали та інфографіка:

1.  "Простежимо маніпулятивні технології на сайті "Корреспондент.net" / Уклад. Пирогова К.М.

V. Мультимедійні презентації:

1.  "Адміністративний процес" / Уклад. Макаренков О.Л.;

2.  "Актуальні питання забезпечення прав громадян України інструментами Міжнародного гуманітарного права" / Уклад. Макаренков О.Л.;

3.  "Аналіз державної політики. Практика підготовки аналітичних документів" / Уклад. Волосюк М.В.;

4.  "Аналіз реєстрів як елемент антикорупційної політики" / Уклад. Пелех І.В.;

5.  "Атестація та щорічна оцінка діяльності посадових осіб місцевого самоврядування" / Уклад. Врублевський О.С.;

6.  "Безбар’єрний простір в Україні" / Уклад. Пелех І.В.;

7.  "Безпека використання кіберпростору" / Уклад. Кондрико А.А.;

8.  "Види маніпуляцій у мас-медіа" / Уклад. Пирогова К.М.;

9.  "Вирішення проблеми корумпованості суспільства як одна із умов вступу України до ЄС та НАТО" / Уклад. Павлюк Т.С.;

10.       "Взаємодія органів публічної влади з інститутами громадянського суспільства у вирішенні соціальних загроз та викликів" / Уклад. Селюкова Н.Ю.;

11.       "Взаємодія публічних службовців з правоохоронними органами: практичні питання" / Уклад. Яценко Д.В.;

12.       "Впровадження ґендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі на місцевому рівні" / Уклад. Огородова Т.М., Дроздовська О.Є.;

13. "Гендер і гендерна рівність" / Уклад. Дроздовська О.К.;

14.       "Гендерне портретування" / Уклад. Огородова Т.М., Дроздовська О.Є.;

15.       "Гендерний мейнстримінг" / Уклад. Рябушенко Н.П.;

16.       "Готуємося до електронного декларування" / Уклад. Курносова О.А.;

17.       "Громадянське суспільство в Україні" / Уклад. Яцик С.П.;

18.       "Державна політика України у сфері захисту прав людини та протидії дискримінації. Дискримінація як порушення прав людини: сутність, особливості прояву та різновиди" / Уклад. Жалій Т.В.;

19. "Детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення: регіональний аспект" / Уклад. Сороколіт І.В.;

20.       "Деякі питання соціального захисту осіб з інвалідністю та ветеранів війни" / Уклад. Гуришкіна О.В.;

21. "Дискримінаційні практики в Україні від "А" до "Я" / Уклад. Жалій Т.В.;

22.       "Дискримінація" / Уклад. Пелех І.В.;

23.       "Ділова комунікація та культура мовлення" / Уклад. Пирогова К.М.;

24.       "Діяльність Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у сфері запобігання та протидії дискримінації в Україні" / Уклад. Яковенко В.С.;

25.       "Доброчесність у публічному секторі" / Уклад. Семенових О.М.;

26.       "Доступ до публічної інформації як механізм забезпечення відкритості та прозорості діяльності місцевого органу влади" / Уклад. Авраменко Н.О.;

27. "Другий Національний план дій 1325" / Уклад. Дроздовська О.Є.;

28. "Експертиза цінності документів та оформлення її результатів" / Уклад. Шульга Г.А.;

29. "Електронний документообіг" / Уклад. Шульга Г.А.;

30. "Ескалація інфоризиків в умовах війни: схеми і наслідки" / Уклад. Кондрико А.А.;

31.       "Ефективні комунікації та взаємодія в команді" / Уклад. Пирогова К.М.;

32. "Євроінтеграційний вектор розвитку України" / Уклад. Шевчук О.В.;

33. "Євроінтеграційний вектор розвитку України. Угода про асоціацію між Україною та ЄС: екологічні аспекти" / Уклад. Павлюк Т.С.;

34.       "ЄС-Україна. Інструменти місцевого економічного розвитку" / Уклад. Павлюк Т.С.;

35.       "ЄС-Україна. Угода про асоціацію" / Уклад. Павлюк Т.С.;

36. "Забезпечення захисту прав громадян України інструментами міжнародного гуманітарного права" / Уклад. Жалій Т.В.;

37.        "Забезпечення збереженості архівних документів" / Уклад. Федько А.А.;

38. "Закон України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" / Уклад. Ольшанська О.О.;

39.       "Запобігання і врегулювання конфлікту інтересів, дотримання пов'язаних із ним та інших обмежень" / Уклад. Пелех І.В.;

40.       "Запобігання та протидія домашньому насильству" / Уклад. Токарєв Є.С.;

41.       "Запобігання та протидія домашньому насильству в умовах воєнного стану" / Уклад. Заїкіна Н.В.;

42. "Застосування системи електронного документування як один із чинників подолання корупційних ризиків у публічному управлінні" / Уклад. Ядловська О.Л.;

43.       "Захист цивільних об’єктів і культурних цінностей у збройних конфліктах. Відповідальність за злочини і правопорушення у сфері міжнародного гуманітарного права. Особливості функціонування органів державної влади та місцевого самоврядування в умовах правових режимів воєнного та надзвичайного станів" / Уклад. Жалій Т.В.;

44.       "Зв’язки з громадськістю в системі управлінської діяльності органів публічної влади" / Уклад. Пирогова К.М.;

45.       "Здійснення публічних закупівель: антикорупційні аспекти" / Уклад. Дощенко А.В.;

46. "Імідж публічної особи та органу державної влади" / Уклад. Кондрико А.А.;

47.       "Інструменти та механізми участі громадськості у процесах формування і реалізації державної, регіональної політики" / Уклад. Ажажа М.А.;

48.       "Інфомедійна грамотність" / Уклад. Пирогова К.М.;

49.       "Інфомедійна культура та грамотність" / Уклад. Пирогова К.М.;

50. "Інформаційна безпека: типи загроз та способи захисту українця" / Уклад. Кондрико А.А.;

51.       "Інформаційна небезпека в мирний час: дезінформація та маніпуляції" / Уклад. Кондрико А.А.;

52.       "Інформаційні війни та їх вплив на українську політику" / Уклад. Хорішко Л.С.;

53.       "Інформаційно-комунікативні технології: формування медіареальності" / Уклад. Пирогова К.М.;

54.       "Комунікації як основа успішного управління" / Уклад. Терещук В.І,;

55.       "Конвенція Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами (Стамбульська конвенція): ключові положення" / Уклад. Дроздовська О.Є.;

56.       "Консалтинг щодо практичної реалізації норм Закону України "Про особливості регулювання трудових відносин в умовах воєнного стану" / Уклад. Жалій Т.В.;

57. "Корисні посилання до теми "Інструменти співпраці з ЄС задля місцевого та регіонального економічного розвитку" / Уклад. Феофанов Л.К.;

58.       "Кримінальний процес. Кримінальний кодекс України. Антикорупційний суд" / Уклад. Макаренков О.Л.;

59.       "Медіація та діалог на публічній службі" / Уклад. Бойко Г.В.;

60.       "Надання соціальних послуг особам з інвалідністю на рівні територіальної громади" / Уклад. Хіхло Н.В.;

61.       "Налагодження старостою ефективної комунікації із жителями старостинського округу" / Уклад. Врублевський О.С.;

62. "Належне врядування у державному секторі" / Уклад. Семенових О.М.;

63. "Новели трудового законодавства в умовах правового режиму воєнного стану в Україні: нормативні вимоги та практика застосування" / Уклад. Жалій Т.В.;

64. "Організація діловодства в органах публічної влади" / Уклад. Ядловська О.Л.;

65.       "Орфоепічні норми та мовні кліше" / Уклад. Ольшанська О.О.;

66. "Основи ділової та публічної комунікації" / Уклад. Пирогова К.М.;

67.       "Основні положення Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" / Уклад. Жалій Т.В.;

68.       "Основні положення Національної стратегії у сфері прав людини" / Уклад. Жалій Т.В.;

69. "Особливості взаємодії органів публічної влади з громадськістю" / Уклад. Терещук В.І.;

70.       "Особливості комунікаційної взаємодії зі ЗМІ. Інтернет-комунікація" / Уклад. Терещук В.І.;

71.       "Особливості призначення та виплати житлових субсидій та пільг: практичні аспекти" / Уклад. Примушко Л.Ю.;

72. "Особливості проходження служби в органах місцевого самоврядування" / Уклад. Кононенко І.М.;

73. "Останні новації у законодавстві з питань публічних закупівель" / Уклад. Самусь В.В.;

74.       "Оформлення документів по-новому: 10 новел ДСТУ 4163:2020" / Уклад. Шульга Г.А.;

75.       "Перелік змін у новому правописі" / Уклад. Зубець Н.О.;

76.       "Підвищення мовної культури публічних службовців у контексті сучасного правопису української мови" / Уклад. Ольшанська О.О.;

77.       "Політична корупція: особливості прояву та шляхи подолання" / Уклад. Хорішко Л.С.;

78.       "Поняття, правовий статус, захист викривачів" / Уклад. Бородіна О.Й.;

79.       "Порядок денний "Жінки, мир, безпека" / Уклад. Дроздовська О.Є.;

80.       "Порядок реєстрації електронного документа" / Уклад. Ядловська О.Л.;

81. "Правила і механізми перевірки інформації: факти, статистика, фото- і відеоконтент" / Уклад. Кондрико А.А.;

82. "Правове становище осіб у збройних конфліктах. Режим військового полону та воєнної окупації" / Уклад. Жалій Т.В.;

83.       "Правовий статус старост: нормативний та практичний зміст. Місце та роль актів місцевого самоврядування, посадових осіб місцевого самоврядування в питаннях упорядкування діяльності старост" / Уклад. Врублевський О.С.;

84. "Правові та практичні аспекти захисту персональних даних" / Уклад. Бородіна О.Й.;

85.       "Практика Європейського суду з прав людини: український досвід" / Уклад. Жалій Т.В.;

86. "Приклади недоброчесної поведінки" / Уклад. Семенових О.М.;

87.       "Про регламент організації взаємодії органів державної влади в електронній формі" / Уклад. Ядловська О.Л.;

88. "Протидія корупції" / Уклад. Макаренков О.Л.;

89.       "Професійна етика та етикет" / Уклад. Пирогова К.М.;

90.       "Проходження служби в органах місцевого самоврядування" / Уклад. Кононенко І.М.;

91. "Психологічна самодопомога в умовах воєнного стану" / Уклад. Бойко Г.В.;

92.       "Психологія управління змінами та інноваціями" / Уклад. Бойко Г.В.;

93.       "Публічні закупівлі в Україні" / Уклад. Дощенко А.В.;

94.       "Публічні закупівлі в Україні в умовах воєнного стану" / Уклад. Дощенко А.В.;

95. "Реалізація стратегії євроатлантичної інтеграції України: особливості співробітництва з НАТО" / Уклад. Цокур Є.Г.;

96. "Розвиток електронної демократії та електронного урядування: сучасні виклики" / Уклад. Верлос Н.В.;

97. "Служба в органах місцевого самоврядування в умовах воєнного стану" / Уклад. Семенових О.М.;

98.       "Службова етика, етикет та імідж публічних службовців" / Уклад. Лозов'юк А.Г.;

99. "Сприйняття змін та інновацій" / Уклад. Бойко Г.В.;

100. "Стратегічні комунікації (Для представників органів влади та органів місцевого самоврядування)" / Уклад. Селюкова Н.Ю.;

101. "Сучасний діловий протокол та етикет" / Уклад. Пирогова К.М.;

102. "Сучасний мас-медійний простір: структура, специфіка та особливості контенту" / Уклад. Пирогова К.М.;

103. "Сфера застосування і загальні положення ДСТУ 4163:2020 Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів" / Уклад. Ядловська О.Л.;

104. "Тестування державних службовців / посадових осіб місцевого самоврядування" / Уклад. Кононенко І.М.;

105. "Удосконалення роботи зі звернення громадян в місцевих органах публічної влади регіону" / Уклад. Авраменко Н.О.;

106. "Українська літературна мова, її основні норми і стильові різновиди" / Уклад. Ольшанська О.О.;

107. "Українська – мова героїв!" / Уклад. Ольшанська О.О.;

108. "Управління та адміністрування в умовах децентралізації влади" / Уклад. Верлос Н.В.;

109. "Фінансовий контроль як превентивний антикорупційний механізм: загальні питання" / Уклад. Кононенко І.М.;

110. "Формування громадянських компетентностей публічних службовців як інструмент та реалізація принципів доброго врядування" / Уклад. Ажажа М.А.;

111. "Цифрова грамотність публічних службовців. Використання Google-інструментів у поточній роботі публічних службовців" / Уклад. Курілець Ю.В.;

112. "7 кроків плану дослідження моралі у разі виникнення дилеми" / Уклад. Семенових О.М.

 

Таким чином, учасники професійного навчання були забезпечені в повному обсязі методичними матеріалами в електронному вигляді, якими мали змогу користуватися як й під час навчальних заходів, так і в процесі самопідготовки.

 

Питання добору науково-педагогічних працівників та викладачів-практиків з метою залучення до освітнього процесу залишається для Центру завжди актуальним та нагальним, особливо під час війни. Так, впродовж 2022 року з Центром співпрацювало близько 70 викладачів за угодами цивільно-правового характеру. Серед них – провідні науковці вищих навчальних закладів
м. Запоріжжя та інших регіонів України (11 докторів наук, з них мають вчене звання професора – 3, доцента – 8; 18 кандидатів наук, з них вчене звання доцента мають 13 осіб; 1 старший викладач) та 39 викладачів-практиків з досвідом роботи у відповідних сферах діяльності, зокрема, керівні працівники та фахівці органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експерти, представники адвокатури, а також комунальних установ та закладів, інститутів громадянського суспільства та профспілкових органів, благодійних фондів та ін.

 

Одним із основних методів визначення ефективності освітнього процесу в Центрі та рівня задоволеності учасників професійного навчання організацією підвищення кваліфікації, оцінювання якості роботи викладачів, внесення коректив до організації та змісту навчання є постійний зворотній зв'язок із замовниками та учасниками навчання. Так, в рамках внутрішньої системи забезпечення якості підвищення кваліфікації, забезпечено проведення анонімного анкетування слухачів Центру, що дозволяє закладу з’ясувати результативність навчання з позиції слухача: оцінити рівень задоволеності змістовним наповненням навчальних програм, їх інноваційністю та практичним спрямуванням; якістю викладення матеріалу, методичним забезпеченням та ін. Опрацьовані анкети-відгуки свідчать про високий рівень задоволеності слухачів організацією освітнього процесу в цілому, а також підтверджують бажання публічних службовців, як Запорізького регіону так і інших регіонів України, навчатися в Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації; містять рекомендації щодо тематики подальших навчальних заходів, термінів навчання та його тривалості.

 

Систематичне здійснення моніторингу кількісних і якісних показників реалізації освітніх програм підвищення кваліфікації забезпечує своєчасну підготовку аналітичних матеріалів для замовників навчання та підготовку звітних інформацій для відповідних органів публічної влади.

 

На виконання окремого доручення керівництва облдержадміністрації щодо проведення навчання з питань оновленого механізму призначення субсидій в контексті постанови КМУ від 16.09.2022 № 1041 "Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України", Центром організовано та у партнерстві з Департаментом соціального захисту населення ЗОДА, управлінням соціального захисту населення Запорізької міської ради по Олександрівському району проведено навчання 165 працівників Головного управління ПФУ в Запорізькій області з питань передачі органам Пенсійного фонду України функцій з призначення та виплати житлових субсидій і пільг населенню.

 

В процесі навчання слухачі отримали для опрацювання перелік нормативно-правових актів, що регламентують питання призначення / надання житлових субсидій та пільг (з активними посиланнями). Вони також були забезпечені роздатковими матеріалами (оновленими формами заяви на призначення житлових субсидій та декларації про доходи громадян), що дало можливість практично опрацьовувати конкретні приклади заповнення нових форм заяв і декларації та здійснювати розрахунок субсидій.

 

Окрім того, учасники навчання мали можливість як формулювати питання за допомогою розробленою Центром відповідної google-форми, так і отримувати на них відповіді.

 

З метою узагальнення навчального матеріалу, Центром розроблено інструктивно-методичні матеріали "Особливості призначення та виплати житлових субсидій та пільг: практичні аспекти" (в схемах і таблицях) та здійснено запис підсумкового заняття у формі онлайн конференції. Дані матеріали надіслані усім учасникам професійного навчання.

 

Впродовж року Центр, як провайдер освітніх послуг, активно співпрацював з виконавчим апаратом обласної ради, апаратом та структурними підрозділами обласної державної адміністрації, територіальними громадами регіону та територіальними органами центральних органів виконавчої влади, спрямовуючи спільні зусилля на створення умов безперервного особистісного та професійного розвитку осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування. Налагоджено взаємозв'язок, в особливих умовах дії воєнного стану, з районними державними (військовими) адміністраціями щодо підвищення кваліфікації їх працівників.

 

Продовжено активну співпрацю з юридичним факультетом Запорізького національного університету в частині реалізації загальних та спеціальних програм підвищення кваліфікації для публічних службовців регіону, а також щодо проведення спільної науково-дослідної діяльності та участі в комунікативних заходах.

 

Одним із основних напрямків діяльності Центру, як провайдера освітніх послуг, є вивчення фактичних потреб у підвищенні кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад Запорізької області. Впродовж звітного періоду працівниками закладу було здійснено низку організаційних заходів, які дозволили вивчити та узагальнити інформацію щодо потреб місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування регіону у підвищенні кваліфікації в Центрі у 2023 році.

 

З урахуванням означених пропозицій щодо регіональних потреб працівниками Центру було розроблено та погоджено в установленому порядку з НАДС план-графік підвищення кваліфікації на 2023 рік, а також підготовлено відповідний проєкт розпорядження голови облдержадміністрації.

 

Комп’ютерний банк даних закладу щодо державних службовців місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади; посадових осіб місцевого самоврядування; інших посадових та службових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; працівників підприємств, установ та організацій; депутатів місцевих рад, які пройшли підвищення кваліфікації за різними видами освітніх програм у Центрі, є основою для проведення моніторингових досліджень діяльності закладу та підготовки відповідних звітів до центральних органів виконавчої влади, обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів, обласної ради та територіальних органів центральних органів виконавчої влади. У 2022 році забезпечено якісну підготовку та своєчасне надання звітної інформації.

 

Центр, як заклад післядипломної освіти, забезпечив прозорість та інформаційну відкритість освітньої діяльності, з особливостями щодо висвітлення інформації про заклад в умовах воєнного стану.

 

Так, інформація щодо діяльності закладу впродовж 2022 році розміщувалася на офіційному вебсайті Центру; вебпорталі управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями" НАДС, відповідній сторінці Facebook, інформаційних стендах.

 

В частині виконання статутних завдань щодо надання методичної та інформаційної допомоги органам державної влади, органам місцевого самоврядування, фахівцями Центру постійно надавалась консультативна допомога місцевим радам з питань діяльності органів місцевого самоврядування та проходження служби в органах місцевого самоврядування, у тому числі під час війни; органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування – з питань підвищення кваліфікації публічних службовців.

 

Питання розвитку персоналу, зокрема, підвищення рівня професійних компетентностей фахівців, у т.ч. і керівництва закладу, активна участь у комунікативних та громадських заходах, залишаються пріоритетними в діяльності Центру, зокрема, впродовж 2022 року:

 

1. Директор Центру:

– взяла участь:

1) у роботі постійно діючої робочої групи з розробки та впровадження обласного плану дій на 2021 і 2022 роки щодо реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року;

2) у презентації ініціатив, спрямованих на локалізацію Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 "Жінки, мир, безпека" на період до 2025 року (НПД) в 13 областях України, організованій Міжнародним благодійним фондом "Український жіночий фонд";

3) у засіданні Координаційної ради з питань професійного навчання публічних службовців НАДС;

4) у міжрегіональному експертному круглому столі "Підвищення професійного рівня публічних службовців в умовах російської агресії", організованого Чернівецьким РЦПК спільно з Департаментом освіти і науки Чернівецької ОВА та Києво-Могилянською школою врядування імені Андрія Мелешевича Національного університету "Києво-Могилянська академія";

5) у вебінарі "Особливості забезпечення якості освітніх послуг із підвищення кваліфікації публічних службовців в умовах воєнного стану та післявоєнний період", який проведено НАДС;

6) у роботі міжрегіонального експертного круглого столу "Підвищення професійного рівня публічних службовців в умовах російської агресії", який організовано та проведено НАДС;

7) у роботі круглого столу "Державна служба в кризовий та посткризовий періоди", який організовано та проведено НАДС;

8) у робочому засіданні керівництва облдержадміністрації та обласної ради щодо заслуховування керівників бюджетних установ, які утримуються з обласного бюджету;

9) у засіданні координаційно-дорадчої ради з питань управління обʼєктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області;

10) у щорічному Рішельє-форумі "Архітектура нової моделі публічної служби";

11) у семінарі "Відповідальне лідерство – основа побудови ґендерно орієнтованого врядування", який проведено НАДС в рамках щорічного Рішельє-форуму;

12) у XІ міжнародній науково-практичній конференції "Розумовські читання", яка організована дослідницькою службою Верховної Ради України, Києво-Могилянською школою врядування імені Андрія Мелешевича Національного університету «Києво-Могилянська академія», Чернігівським РЦПК, Сіверським інститутом регіональних досліджень, за сприяння Чернігівської облдержадміністрації, Чернігівської обласної ради та підтримки фонду Ганнса Зайделя (Німеччина, Баварія);

13) у засіданні робочої групи Запорізької обласної ради з питань планування коштів обласного бюджету в 2023 році;

14) у засіданні Координаційної ради з питань професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад при НАДС.

 

2. Заступник директора Центру:

– пройшла навчання:

1) на освітній платформі "Дія. Цифрова освіта" Міністерства цифрової трансформації України та НАДС за онлайн-курсами, розробленими Міністерством цифрової трансформації України та НАДС:

  • "Безбар'єрна грамотність";
  • "Адміністративний ресурс і як йому протидіяти";
  • "Доступ до публічної інформації";
  • "Викривач у законі";
  • "Електронний підпис";
  • "Що таке державна політика і як її формувати";

2) на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus за онлайн-курсами:

  • "Децентралізація в Україні – теорія та практика";
  • "Вступ до конституційного права";

–          взяла участь:

1) у публічній презентації результатів діяльності роботи Регіонального центру з надання безоплатної вторинної допомоги у Донецькій та Запорізькій областях та підпорядкованих йому місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у 2021 році;

2) у роботі круглого столу "Державна служба в кризовий та посткризовий періоди", який організовано та проведено НАДС;

3) у робочому засіданні керівництва облдержадміністрації та обласної ради щодо заслуховування керівників бюджетних установ, які утримуються з обласного бюджету;

4) у засіданні координаційно-дорадчої ради з питань управління обʼєктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області;

5) у XІ міжнародній науково-практичній конференції "Розумовські читання", яка організована дослідницькою службою Верховної Ради України, Києво-Могилянською школою врядування імені Андрія Мелешевича Національного університету «Києво-Могилянська академія», Чернігівським РЦПК, Сіверським інститутом регіональних досліджень, за сприяння Чернігівської облдержадміністрації, Чернігівської обласної ради та підтримки фонду Ганнса Зайделя (Німеччина, Баварія);

6) у засіданні робочої групи Запорізької обласної ради з питань планування коштів обласного бюджету в 2023 році;

7) у засіданні Координаційної ради з питань професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад при НАДС.

 

3. Заступник директора – начальник навчального відділу:

– пройшла навчання:

1) на освітній платформі "Дія. Цифрова освіта" Міністерства цифрової трансформації України та НАДС за онлайн-курсами, розробленими Міністерством цифрової трансформації України та НАДС:

  • "Безбар'єрна грамотність";
  • "Електронний підпис";

2) на платформі Національного агентства з питань запобігання корупції за онлайн-курсом "Декларуйся – 2022";

–  взяла участь:

1) у тренінгах "Основні принципи безбар’єрності та коректна недискримінаційна комунікація" та "Політика безбар’єрності в регіональному контексті" в рамках проєкту "Методична підтримка для обласних державних адміністрацій з впровадження Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в України", організованому громадською організацією "Безбар’єрність", за підтримки Радниці-уповноваженої Президента України з питань безбар’єрності Ломакіної Т.А., в межах проєкту "Ніхто не має залишитися осторонь";

2) у публічній презентації результатів діяльності роботи Регіонального центру з надання безоплатної вторинної допомоги у Донецькій та Запорізькій областях та підпорядкованих йому місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у 2021 році;

3) у вібінарах з актуальних питань реалізації кадрової роботи:

"Робочий час і відпустки – 2022 в умовах воєнного стану" на платформі Kadroland.com;

"Кадрові зміни під час війни: як змінилось трудове законодавство та як організувати кадровий облік" на платформі 7eminar Live;

"Трудові відносини в умовах воєнного стану" на платформі експертної групи MCFR Кадри;

4) в онлайн-марафоні "Нова Трудова реформа в дії: як організувати облік кадрів під час військової агресії" на платформі Kadroland.com;

5) у вебінарі "Особливості забезпечення якості освітніх послуг із підвищення кваліфікації публічних службовців в умовах воєнного стану та післявоєнний період", який проведено НАДС;

6) у роботі круглого столу "Державна служба в кризовий та посткризовий періоди", який організовано та проведено НАДС;

7) у веб-зустрічі щодо особливостей роботи на веб-порталі НАДС "Портал управління знаннями";

8) у веб-зустрічі щодо особливостей розміщення програм підвищення кваліфікації на веб-порталі НАДС "Портал управління знаннями";

9) у щорічному Рішельє-форумі "Архітектура нової моделі публічної служби";

10) у семінарі "Відповідальне лідерство – основа побудови ґендерно орієнтованого врядування", який проведено НАДС в рамках щорічного Рішельє-форуму;

11) у XІ міжнародній науково-практичній конференції "Розумовські читання", яка організована дослідницькою службою Верховної Ради України, Києво-Могилянською школою врядування імені Андрія Мелешевича Національного університету «Києво-Могилянська академія», Чернігівським РЦПК, Сіверським інститутом регіональних досліджень, за сприяння Чернігівської облдержадміністрації, Чернігівської обласної ради та підтримки фонду Ганнса Зайделя (Німеччина, Баварія);

12) у засіданні Координаційної ради з питань професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад при НАДС.

 

4. Головний бухгалтер:

– підвищила кваліфікацію:

1) за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації "Актуальні питання діяльності працівників служб управління персоналом в умовах воєнного стану";

2) за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації "Діяльність служб управління персоналом органів місцевого самоврядування: сучасні виклики";

– пройшла навчання за онлайн базовим курсом володіння необхідними (базовими) знаннями у сфері публічних закупівель на вебпорталі Рrozorro;

– взяла участь у засіданні робочої групи Запорізької обласної ради з питань планування коштів обласного бюджету в 2023 році.

 

5. Начальник навчально-методичного відділу:

– пройшла навчання на освітній платформі "Дія. Цифрова освіта" за онлайн-курсами, розробленими Міністерством цифрової трансформації України та НАДС:

"Держава без бар'єрів";

"Безбар'єрна грамотність";

– взяла участь:

1) у веб-зустрічі щодо особливостей розміщення програм підвищення кваліфікації на веб-порталі НАДС "Портал управління знаннями";

2) у щорічному Рішельє-форумі "Архітектура нової моделі публічної служби";

3) у семінарі "Відповідальне лідерство – основа побудови ґендерно орієнтованого врядування", який проведено НАДС в рамках щорічного Рішельє-форуму;

4) у засіданні Координаційної ради з питань професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад при НАДС.

 

6. Начальник інформаційно-аналітичного відділу:

– пройшла навчання за онлайн - курсом "Безбар'єрна грамотність", розробленим Міністерством цифрової трансформації України та НАДС, на освітній платформі "Дія. Цифрова освіта".

 

7. Начальник експлуатаційно - технічного відділу взяв участь у черговому ІІІ пленумі Запорізької обласної профспілкової організації працівників державних установ України "Про хід виконання Програми дій Профспілки  2020-2025 "5 років – 5 кроків".

 

8. Провідний фахівець навчально-методичного відділу:

– підвищила кваліфікацію:

1) за загальною професійною (сертифікатною) програмою підвищення кваліфікації "Іноземна мова професійного спрямування (англійська мова, високий рівень – І)";

2) за загальною професійною (сертифікатною) програмою підвищення кваліфікації "Ділова англійська мова, високий рівень";

– пройшла навчання:

1) на освітній платформі "Дія. Цифрова освіта" за онлайн-курсом "Безбар'єрна грамотність", розробленим Міністерством цифрової трансформації України та НАДС;

2) на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus за онлайн-курсами:

  • "Інформаційна безпека";
  • "Зрозуміло про конфлікт інтересів".

 

9. Провідний фахівець навчального відділу:

– підвищила кваліфікацію за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації ""Ділове українське мовлення";

– пройшла навчання на освітній платформі "Дія. Цифрова освіта" за онлайн-курсами, розробленими Міністерством цифрової трансформації України та НАДС:

  • "Безбар'єрна грамотність";
  • "Доступ до публічної інформації";
  • "Електронний підпис";
  • "Персональні дані".

 

10. Провідний фахівець навчального відділу:

– підвищила кваліфікацію за загальною професійною (сертифікатною) програмою підвищення кваліфікації "Ділова англійська мова, середній рівень";

– взяла участь в конференції практиків проєкту "Самодопомога в умовах війни", яка організована та проведена Ресурсним центром ГУРТ.

 

11. Провідний фахівець-бухгалтер підвищила кваліфікацію:

1) за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації "Актуальні питання діяльності працівників служб управління персоналом в умовах воєнного стану";

2) за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації "Діяльність служб управління персоналом органів місцевого самоврядування: сучасні виклики".

 

12. Провідний фахівець з інформаційних технологій інформаційно-аналітичного відділу:

– підвищив кваліфікацію:

1) за загальною професійною (сертифікатною) програмою підвищення кваліфікації "Іноземна мова професійного спрямування (англійська мова, високий рівень – І)";

2) за загальною професійною (сертифікатною) програмою підвищення кваліфікації "Ділова англійська мова, високий рівень";

3) за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації "Захист інформації в комп'ютерних системах" (Центр розвитку людського потенціалу Маріупольського державного університету);

– пройшов навчання на освітній платформі "Дія. Цифрова освіта" за онлайн-курсами, розробленими Міністерством цифрової трансформації України та НАДС:

  • "Безбар'єрна грамотність";
  • "Відкриті дані для державних службовців";
  • "Цифрова грамотність державних службовців 1.0. на базі інструментів Google";
  • "Персональні дані";
  • "Доступ до публічної інформації";
  • "Електронний підпис";

– взяв участь:

1) у веб-зустрічі щодо особливостей роботи на веб-порталі НАДС "Портал управління знаннями";

2) у веб-зустрічі щодо особливостей розміщення програм підвищення кваліфікації на веб-порталі НАДС "Портал управління знаннями".

 

13. Провідний юрисконсульт підвищила кваліфікацію за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації "Ділове українське мовлення".

 

Слід відзначити, що з початку дії воєнного стану, впродовж трьох місяців 3 працівники Центру були залучені до нічних чергувань в обласному логістичному гуманітарному хабі. Фахівці закладу неодноразово перерахували власні кошти на потреби ЗСУ, в ініціативному порядку надавали допомогу пораненим бійцям в шпиталі, брали участь у волонтерській діяльності.

 

Підтверджено на практиці вислів "Колективний договір це міст, що з’єднує роботодавців та працівників": у 2022 році Центр став переможцем обласного конкурсу Профспілки працівників державних установ України на кращий колективний договір у 2021 році та був відзначений Почесною грамотою Запорізької обласної профорганізації працівників держустанов України.

 

Було приділено належну увагу веденню військового обліку в Центрі: впродовж року надавалась звітна та інша інформація до відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

 

Впродовж 2022 року фінансово-господарська діяльність Центру та правова робота були спрямовані на виконання статутних завдань закладу та на забезпечення його ефективного функціонування.

 

Так, своєчасно здійснювалась підготовка проєктів наказів з основної діяльності закладу, зокрема, підготовлено та видано такі накази Центру:

  • "Про затвердження Плану заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним з корупцією, у Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації на 2022 рік";
  • "Про внесення змін до Інструкції з діловодства в Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації";
  • "Про затвердження положення про навчально-методичну раду";
  • "Про внесення змін до Положення про організацію освітнього процесу у Запорізькому регіональному центрі підвищення кваліфікації";
  • "Про порядок дій у разі звучання сигналу "Повітряна тривога";
  • "Про проведення інвентаризації" та ін.

 

На 2022 рік рішенням Запорізької обласної ради від 16.12.2021 № 45 "Про обласний бюджет на 2022 рік" на утримання закладу по загальному та спеціальному фондах за КПКВКМБ 0211120 "Підвищення кваліфікації, перепідготовка кадрів закладами післядипломної освіти" виділено 4220135,00 грн.

 

Фактичні видатки по загальному та спеціальному фондах за 2022 рік склали 3974364,63 грн.

 

Закладом було розроблено та затверджено в установленому порядку Річний план закупівель Центру. Здійснено заходи щодо його розміщення на майданчику "Держзакупівлі Онлайн" системи електронних закупівель ProZorro.

 

Закупівлі товарів, робіт та послуг здійснювалися в установленому порядку, у т.ч. із застосуванням системи електронних закупівель ProZorro.

 

Було забезпечено постійне оприлюднення на єдиному веб-порталі використання публічних коштів Е-Data інформації щодо бюджетних призначень Центру та їх використання.

 

У 2022 році своєчасно було укладено договори із суб’єктами господарювання з метою забезпечення ефективної діяльності Центру як закладу післядипломної освіти, здійснювався контроль за їх виконанням та своєчасно вносилися необхідні зміни і доповнення.

 

Здійснено реалізацію заходів щодо дотримання правил безпеки життєдіяльності працівниками Центру, а також забезпечено виконання планів заходів з питань пожежної безпеки та цивільного захисту. Забезпечено проведення заходів з охорони праці. В межах затверджених асигнувань здійснено придбання миючих, антисептичних та дезінфікуючих засобів.

 

Забезпечено безперебійну роботу наявної оргтехніки, комп’ютерного обладнання.

 

Було забезпечено виплату заробітної плати штатним працівникам Центру, а також відповідно до угод цивільно-правового характеру – виплату винагороди за надані освітні послуги/послуги викладачам закладу (у безготівковій формі з використанням миттєвих платіжних карток).

 

Також забезпечено перерахування всіх податків та зборів; подання бухгалтерських звітів до відділу фінансового забезпечення апарату облдержадміністрації, Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області, Головного управління ДПС у Запорізькій області та ін.

 

Забезпечено своєчасне проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей Центру та надання необхідної звітності з означеного питання.

 

На кінець 2022 року кредиторська заборгованість відсутня.

 

Здійснено прогнозні розрахунки та вжито заходів щодо передбачення в кошторисі Центру на 2023 рік видатків, необхідних для забезпечення виконання завдань, передбачених Статутом Центру.

 

Впродовж року здійснювався постійний контроль за дотриманням фінансової дисципліни; систематично проводився аналіз фінансових ресурсів Центру з метою раціонального використання бюджетних коштів.

 

Центр дотримувався норм бюджетного законодавства України, про що свідчить відсутність відповідних протоколів.